Monday, July 28, 2008

let it be my dear,... let it be...

When I find myself in times of trouble
Mother Mary comes to me
Speaking words of wisdom, let it be.
And in my hour of darkness
She is standing right in front of me
Speaking words of wisdom, let it be.
Let it be, let it be.
Whisper words of wisdom, let it be.



And when the broken hearted people
Living in the world agree,
There will be an answer, let it be.
For though they may be parted there is
Still a chance that they will see
There will be an answer, let it be.
Let it be, let it be. Yeah
There will be an answer, let it be.



And when the night is cloudy,
There is still a light that shines on me,
Shine on until tomorrow, let it be.
I wake up to the sound of music
Mother Mary comes to me
Speaking words of wisdom, let it be.
Let it be, let it be.
There will be an answer, let it be.
Let it be, let it be,
Whisper words of wisdom, let it be


(let it be, the beatles)


itu adalah salah satu lagu legendaris kesayangan saya. yang selalu saya nyanyikan untuk menyemangati diri saya ketika sejuta setan badai datang seperti ini. lagu yang membuat saya menggenggam erat tangan sesuatu yang tidak terlihat tapi saya tahu memiliki daya yang sangat besar untuk membantu saya menopang tubuh saya yang doyong ini.


let it be...


jumat lalu saya menonton across the universe (lagi). film yang dibuat berdasarkan lagulagu the beatles. saya tidak bisa lepas dari layar besar di hadapan saya. terpaku. lagu iu diperdengarkan lagi. scene seorang bocah kulit hitam berada di tengah kerusuhan, perang (?). dia duduk menyandar di sebuah mobil, bersembunyi dan menyanyikan lagu itu.


let it be... let it be... let it be...


mata saya sontak panas. berkacakaca dan basah. berderaiderai tanpa suara. scene berganti di sebuah gereja, kebaktian menjelang pemakaman si bocah yang ternyata mati. jemaat menyanyikan lagu itu. saya juga. saya ingin berdiri. merentangkan tangan, menyanyi keras, bertepuk tangan.


speaking words of wisdom, let it be...


saya pulang dengan menyenandungkan lagu itu sepanjang jalan. pelan. menenangkan perasaan. menidurkan badai.


there will be an answer, let it be...



1 comment:

brainwashed said...

let it be (the beatles), let it bleed (rolling stones), let it grow (eric clapton), let it be me...

ttg let it be, lagunya bagus, sangat gospel..aku suka di bagian interlude gitarnya abis ntu "and when the night is cloudy.. bla..bla.. bla.. "

salam kenal. :D